null

Obchodné Podmienky | GDPR

Všeobecné obchodné podmienky

Článok I. Úvodné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) upravujú vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktorým je spoločnosť ĽÚBENÉ s.r.o., so sídlom B.Björnsona 139/14, 971 01 Prievidza, IČO: 52 898 750, DIČ: 2121180765, IČ DPH: SK2121180765, zapísaná vObchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 39552/R, email: ahoj@lubene.sk, tel. číslo: +421 910 538 911, (ďalej len „Obchodník“) ako aj ich vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce im z Kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“), ktorej predmetom je predaj tovarov prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka, ktorý je prevádzkovaný na webovom sídle https://lubene.sk.

Článok II. Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.

  2. V prípade ak dôjde k uzatvoreniu inej písomnej Zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, v ktorej si zmluvné strany dohodnú rozdielne podmienky od podmienok upravených v týchto Obchodných podmienkach sa bude vzťah zmluvných strán spravovať podľa takto uzatvorenej písomnej Zmluvy.

  3. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to konkrétne na dobu, kedy si zmluvné strany riadnym spôsobom splnia svoje povinnosti vyplývajúce im ztýchto Obchodných podmienok.

  4. Obchodníkom nebol prijatý kódex, ktorý by osobitným spôsobom upravoval správanie Obchodníka.

  5. Tieto Obchodné podmienky sú vypracované v súlade so všeobecne platnými a záväznými právnymi predpismi, a to najmä v súlade so

    • zákonom č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,

    • zákonom č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov,

    • zákonom č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
      niektorých zákonov,

    • zákonom č.22/2004 Z. z. o elektronickom obchodne a o zmene a doplnení
      zákona č.128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.284/2002 Z. z.,

    • zákonom č.391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
      ako aj mnohými inými relevantnými právnymi predpismi.

6. Komunikácia medzi Kupujúcim a Obchodníkom sa uskutočňuje najmä prostredníctvom elektronických pomôcok emailom a telefonicky.

Článok III. Vymedzenie pojmov

  1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

  2. Obchodník je vlastník internetového obchodu, ktorý je prevádzkovaný na webovom sídle https://lubene.sk. 

Obchodné meno: ĽÚBENÉ s.r.o.

Sidlo: B.Björnsona 139/14, 971 01 Prievidza

IČO: 52 898 750

DIČ: 2121180765

IČ DPH: SK2121180765

Zapísaná: Obchodný register Okresného súdu Trenčín

Oddiel: Sro

Vložka, č.: 39552/R

Email: ahoj@lubene.sk

Tel. kontakt: +421910538911

  1. Spotrebiteľom je fyzická osobna, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

  2. Podnikateľom je

    • osoba zapísaná v obchodnom registri,

    • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

    • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

    • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

  3. Internetovým obchodom je stránka Obchodníka umiestnená na webovom sídle https://lubene.sk, prostredníctvom ktorej zmluvné strany uzatvárajú Zmluvu.

  4. Tovarom je akákoľvek hmotná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta, ako aj akýkoľvek tovar, ktorý Obchodník predáva prostredníctvom svojho internetového obchodu.

  5. Produktom je tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.

  6. Kúpna zmluva je Zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Kupujúcim ak je predmetom kúpy akýkoľvek produkt, ktorý si môže Kupujúci zaobstarať prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka.

  7. Orgánmi dozoru a dozor vykonávajú Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, Odbor výkonu dohľadu, info@soi.sk, 032/640 01 09, 032/640 01 08.

 Článok IV. Užívateľský účet

  1. Kupujúci má právo sa zaregistrovať a vytvoriť si užívateľský účet, čím získa prístup do svojho užívateľského rozhrania, prostredníctvom ktorého si môže sledovať stav objednaného produktu alebo produktov.

  2. Kupujúci je pri registrácií povinný vždy uvádzať aktuálne apravdivé informácie. Obchodník je povinný pri akejkoľvek zmene údajov aktualizovať zmenené údaje.

  3. Registrácia Kupujúceho nie je povinná a Kupujúci môže na internetovom obchode nakupovať aj bez predchádzajúcej registrácie.

  4. Kupujúci sa prihlasuje do svojho užívateľského účtu prostredníctvom zadania svojho užívateľského mena a hesla, ktoré si Kupujúci sám zvolí. Zároveň je užívateľský účet týmito údajmi chránený.

  5. Kupujúci je povinný zabezpečiť užívateľský účet pred zneužitím achrániť svoje prihlasovacie údaje. Kupujúci nie je oprávnený poskytnúť používanie užívateľského účtu tretím osobám.

  6. Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet Kupujúceho vprípade, ak užívateľský účet nevyužil dlhšie ako 1 rok alebo porušil ustanovenia Zmluvy alebo týchto Obchodných podmienok.

  7. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť prístupný nepretržite, a to najmä vprípadoch, kedy by došlo ku výpadku alebo nutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia Obchodníka alebo tretích osôb.

  8. Kupujúci je oprávnený užívateľský účet kedykoľvek, bez udania dôvodu zrušiť.

Článok V. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Zmluva sa uzatvára prostredníctvom vyplnenia a odoslania objednávkového formuláru s povinnosťou platby na webovom sídle Obchodníka (ďalej len „Objednávka“).

  2. Kupujúci v Objednávke uvádza všetky potrebné informácie pre Obchodníka, ktorými sú najmä

    • meno,

    • priezvisko,

    • dodaciu a fakturačnú adresu,

    • email,

    • telefónne číslo,

    • názov a množstvo objednávaných produktov,

    • spôsob dodania.

  3. Kupujúci vyplnením Objednávky na webovom sídle Obchodníka súhlasí s používaním elektronických komunikačných zariadení na diaľku pri uzatváraní Zmluvy.

  4. Záväznú akceptáciu návrhu vykoná Obchodník takým spôsobom, že Kupujúcemu zašle email potvrdzujúci Objednávku.

  5. Akceptácia sa vykonáva prostredníctvom Potvrdenia o prijatí objednávky (ďalej len „Potvrdenie“), ktoré sa zasiela do emailovej schránky uvedenej Kupujúcim v Objednávke. Obchodník zašle Kupujúcemu Potvrdenie po tom, ako preverí dostupnosť, cenu a termíny dodania produktov.

  6. Elektronická pošta odoslaná Obchodníkom Kupujúcemu na email uvedený v Objednávke po tom, ako bola Objednávka odoslaná Kupujúcim, ktorá je označená ako „Oznámenie oprijatí objednávky“, „Objednávka bola prijatá“, „Objednávka prijatá“, „Zmena objednávky“, „Návrh na zmenu objednávky“ elektronická pošta v podobnom znení nemá účinky akceptácie tak ako Potvrdenie a nedochádza tak ku uzatvoreniu Zmluvy ale ide iba o elektronickú poštu, ktorá má informatívny charakter pre Kupujúceho. V prípade zaslania takejto elektronickej pošty na email Kupujúceho môže ísť o nový návrh Zmluvy, ktorý je smerovaný zo strany Obchodníka Kupujúcemu, v ktorom môže ísť o uplatnenie zľavy z kúpnej ceny, poskytnutie tovaru inej akosti, formy doručenia, prípadne o inú možnosť, ktorú navrhuje Obchodník.

  7. Ak Obchodník zašle Kupujúcemu pred uzatvorením Zmluvy Návrh na zmenu objednávky (ďalej len „Návrh“), Zmluva sa uzatvára iba v tom prípade, ak Kupujúci s takýmto Návrhom prejaví súhlas a výslovne ho akceptuje.

  8. Obchodník nezodpovedá za vzniknutú škodu v tom prípade, ak škoda vznikla v dôsledku neuvedenia aktuálnych a správnych údajov v Objednávke Kupujúcim, nakoľko Obchodník považuje všetky údaje uvedené v Objednávke Kupujúcim za aktuálne a správne.

Článok VI. Práva a povinnosti Obchodníka

  1. Obchodník je povinný dodať produkty určené v Objednávke v dohodnutej kvalite, množstve a termíne.

  2. Obchodník je povinný objednané produkty zabaliť a zabezpečiť na prepravu takým spôsobom, aby nedošlo ku poškodeniu.

  3. Obchodník je povinný Kupujúcemu dodať všetky potrebné dokumenty apodklady k objednaným produktom v súlade s platnými právnymi predpismi, a to najneskôr v deň dodania produktov. Tieto dokumenty môže Obchodník dodať prostredníctvom elektronických pomôcok alebo v papierovej forme.

  4. Obchodník má právo na odstúpenie od Zmluvy, ak nedôjde ku prevzatiu objednaných produktov zo strany Kupujúceho.

  5. Obchodník má právo na riadne a včas zaplatenú kúpnu cenu od Kupujúceho za poskytnuté produkty.


Článok VII. Práva a povinnosti Kupujúceho

  1. Kupujúci je povinný sa pred odoslaním Objednávky oboznámiť s Obchodnými podmienkami.

  2. Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za objednané produkty, pričom je povinný zaplatiť aj za doručenie produktov, ak sa s Obchodníkom nedohodli inak.

  3. Kupujúci je povinný produkty prevziať v dohodnutom mieste, ktoré si určil Kupujúci v Objednávke.

  4. Kupujúci má právo obdržať objednané produkty v dohodnutej kvalite, množstve a termíne, tak ako je uvedené v Objednávke.

Článok VIII. Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Ceny všetkých produktov uvádzaných na webovom sídle Obchodníka sú konečné. Všetky ceny sú uvedené v eurách, pričom sú uvedené aj vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“).

  2. V cene produktov nie je zahrnutá cena dopravy, ktorá sa priráta k celkovej cene pred odoslaním Objednávky.

  1. Obchodník má právo ceny produktov kedykoľvek zmeniť, pričom ak ponúka na určitú skupinu produktov alebo na konkrétny produkt zľavu, zverejní zároveň aj najnižšiu cenu, ktorá bola zaznamenaná v posledných 30 dňoch.

  2. V prípade chybného nacenenia alebo chybne uvedenej ceny produktov si vyhradzuje Obchodník právo neuzatvoriť Zmluvu, poprípade od Zmluvy odstúpiť aj po tom, ako odoslal Kupujúcemu Potvrdenie.

  3. Na internetovom obchodne Obchodníka je možné zakúpiť poukazy, ktorých hodnota je od 25 do 150 Eur. Zakúpením takéhoto poukazu bude Kupujúcemu vygenerovaný kód, ktorý je možné zadať do objednávky. Iné zľavy poskytnuté obchodníkom nie je možné použiť na nákup poukazu.

  4. Obchodník je oprávnený poskytovať Kupujúcemu aj rôzne iné druhy zliav na produkty ponúkané na predaj, pričom však nie je možné tieto zľavy uplatňovať opakovane a nie je ich možné ani medzi sebou kombinovať.

  5. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že súhlasí s výškou ceny za objednané produkty, a to aj vrátane nákladov na dopravu.

  6. Kupujúci môže za objednané produkty zaplatiť

    • hotovosťou alebo platobnou kartou na dobierku pri prevzatí od kuriéra,

    • hotovosťou alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na výdajnom mieste Obchodníka,

    • online platobnou kartou,

    • prostredníctvom služby PayPal.

  7. V prípade ak Kupujúci zvolí spôsob platby prostredníctvom PayPal alebo kartou online bude presmerovaný po dokončení Objednávky na server tretej strany, kde bude postupovať podľa pokynov prevádzkovateľa týchto platobných služieb a po vykonaní platby bude Kupujúcemu odpočítaná kúpna cena z jeho účtu.

  8. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade zvolenia možnosti platby na dobierku pri prevzatí od kuriéra, bude Kupujúcemu účtovaný prepravnou spoločnosťou poplatok vo výške 1 Euro.

  9. Obchodník vystaví Kupujúcemu na základe uskutočneného nákupu a vykonanej platby daňový doklad v podobe faktúry.

  10. Ak sa Kupujúci s Obchodníkom dohodnú na osobnom odbere zakúpených produktov, slúži pokladničný blok ako daňový doklad.

  11. Faktúra alebo pokladničný blok vystavený Obchodníkom slúži Kupujúcemu ako daňový doklad, dodací list a záručný list.

  1. V prípade, ak sa vo vystavenej faktúre objavia chybné údaje, Kupujúci je oprávnený takto chybnú faktúru vrátiť Obchodníkovi s poukázaním na danú chybu a požadovať opravenú faktúru. Obchodník vystaví Kupujúcemu novú faktúru, ak sa preukáže, že vrátená faktúra obsahuje chybné údaje.

  2. Ak si Kupujúci vrámci jedného kalendárneho dňa, prostredníctvom jednej alebo viacerých objednávok objedná 4 alebo viac produktov, kúpnu cenu za takto objednané produkty je možné zaplatiť výlučne vopred. Kúpnu cenu je možné zaplatiť výlučne vopred aj v prípade, ak ide o opakované a neodôvodnené vrátenie produktov zjavne používaných, poprípade aj v vtedy, ak ide o opakovane bezdôvodne neprevzatie objednaných produktov.

  3. Ak Kupujúci zaplatí za objednané produkty skôr ako sú mu doručené a Obchodník zistí, že nie je možné dané produkty doručiť Kupujúcemu, je Obchodník povinný túto skutočnosť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu oznámiť a Kupujúcemu vrátiť zaplatené peňažné prostriedky rovnakým spôsobom, ako boli Obchodníkom prijaté.


Článok IX. Dodacie podmienky a spôsob dodania

  1. Obchodník je povinný doručiť Kupujúcemu objednané produkty v lehote do 30 pracovných dní odo dňa, kedy Obchodník zaslal Kupujúcemu Potvrdenie. Pokiaľ nie je Obchodník schopný dodať objednané produkty v určenej lehote, je povinný o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho a dohodnú sa na dodatočnej lehote. Kupujúci však nemusí s poskytnutím dodatočnej lehoty súhlasiť a v takom prípade budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky rovnakým spôsobom, ako boli Obchodníkom prijaté.

  2. Náklady na dodanie produktov sa líšia od konkrétneho spôsobu, ktorý si Kupujúci zvolí pri vypĺňaní objednávky. Presné vyčíslenie nákladov na dodanie sa Kupujúcemu zobrazí po zaškrtnutí príslušného, ním zvoleného spôsobu dodania.

  3. Kupujúci si môže zvoliť spôsob doručenia prostredníctvom prepravnej spoločnosti a produkty budú Kupujúcemu doručené na adresu uvedenú v Objednávke kuriérom.

  4. Kupujúci má právo na dopravu produktov zadarmo vprípade, ak konečná cena objednaných produktov predstavuje sumu 60Eur alebo viac Eur. Takýto spôsob doručenia zadarmo platí iba pre Objednávky doručované v rámci Slovenskej republiky.

  5. Obchodník je povinný informovať Kupujúceho o expedovaní objednaných produktov a o predbežnej dobe, kedy budú produkty Kupujúcemu doručené.

  6. Kupujúci je povinný prevziať objednané produkty osobne. Ak však nie je možné aby prevzal produkty osobne, môže zabezpečiť aby produkty prevzala splnomocnená osoba.

  7. Okamihom, kedy sú produkty odovzdané na prepravu dopravcovi, preberá zodpovednosť za doručované produkty dopravca, a teda tak zodpovedá aj za prípadnú škodu, ktorá môže vzniknúť na doručovaných produktoch. Je teda potrebné, aby si Kupujúci alebo ním splnomocnená osoba pri prevzatí produktov preverila a skontrolovala, či obal v ktorom sú produkty zabalené nie je viditeľne poškodený. Ak Kupujúci objaví poškodenie na obale, nie je povinný produkty prevziať, pričom je povinný s dopravcom spísať záznam, v ktorom opíše zistené poškodenie, ktoré vzniklo v čase prepravy dopravcom. Obchodník takto neprevzatý tovar nahradí odoslaním nových produktov.

  1. Ak Kupujúci prevezme produkty aj napriek zjavnému a značnému poškodeniu obalu, Obchodník nie je povinný uznať neskôr uplatňovanú reklamáciu Kupujúcim.

  2. Ak Kupujúci zistí, že objednané produkty nezodpovedajú stavu, množstve, sú poškodené alebo nekompletné až po prevzatí produktov, je potrené aby Kupujúci túto skutočnosť bez zbytočného meškania oznámil Obchodníkovi prostredníctvom emailu na adresu ahoj@lubene.sk.

  3. Ak Kupujúci poruší povinnosť prevziať doručené produkty,vzniká Obchodníkovi nárok na náhradu škody, ktorá mu vznikla v súvislosti s neprevzatím produktov, a to v súlade s príslušnými právnymi predpismi.

  4. Ak sa Obchodník domnieva, že ide zo strany Kupujúceho o špekulatívnu objednávku a nie je úmyslom Kupujúceho objednané produkty riadne a v čas prevziať, Obchodník je oprávnený objednané produkty doručiť až po tom, ako mu bude za príslušné produkty zaplatená kúpna cena.


Článok X. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva

  1. V prípade Kupujúceho podnikateľa prechádza vlastnícke právo až momentom, kedy je Obchodníkovi zaplatená celá kúpna cena za produkty.

  2. V prípade Kupujúceho spotrebiteľa prechádza vlastnícke právo až momentom, kedy dôjde ku prevzatiu produktov od Obchodníka.

  3. Nebezpečenstvo na objednaných produktoch prechádza na Kupujúceho až momentom, kedy Kupujúci tieto produkty prevezme, prípadne ak je v omeškaní s prevzatím produktov, tak až momentom, kedy Obchodník umožní Kupujúcemu nakladať s produktami.


Článok XI. Zákaznícke recenzie

1. Obchodník na svojom internetovom obchode nezverejňuje žiadne zákaznícke recenzie.

Článok XII. Odstúpenie od zmluvy

1. Odstúpenie od Zmluvy Kupujúcim, ktorý je vpostavení spotrebiteľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami zákona č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

  1. Odstúpenie od Zmluvy Kupujúcim, ktorý je vpostavení podnikateľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami zákona č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

  2. Kupujúci realizuje odstúpenie od Zmluvy prostredníctvom oznámenia formou vyplneného a podpísaného Formuláru pre odstúpenie od Zmluvy (ďalej len „Formulár“). Formulár je zverejnený na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka. Kupujúci vyplnený a podpísaný Formulár zašle Obchodníkovi

    • v papierovej forme poštou na adresu Obchodníka,

    • prostredníctvom elektronických pomôcok na emailovú adresu Obchodníka ahoj@lubene.sk

  3. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od Zmluvy poskytnúť Kupujúcemu spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo Formulára, ktorý je dostupný v online rozhraní Obchodníka

  4. Kupujúci spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy v lehote do 14 dní odo dňa, kedy

    • prevzal objednané produkty,

    • uzatvorenie zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služby,

    • uzatvorenia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom
      objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

    • uzatvorenia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak
      ako na hmotnom nosiči.

  5. Tovar sa považuje Kupujúcim za prevzatý okamihom, keď Kupujúci spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaných produktov, alebo ak sa

    • produkty objednané Kupujúcim spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,

    • dodáva produkty pozostávajúce z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

    • produkty dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu.

  6. Kupujúci spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od Zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.

  7. Lehota na odstúpenie od Zmluvy ostáva zachovaná aj v tom prípade, keď Kupujúci spotrebiteľ najneskôr v posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Zmluvy Obchodníkovi.

  8. Účinky odstúpenia od Zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od Zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú Zmluvu k Zmluve, od ktorej Kupujúci spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej Zmluvy.

  1. Kupujúci spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať produkty späť alebo ich odovzdať Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie produktov; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si produkty vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota 14 dní sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

  2. Kupujúci spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od Zmluvy v lehote do 14 dní v prípade, ak je predmetom Zmluvy

    • Poskytnutie služby, ak
      - došlo k úplnému poskytnutiu služby a
      - poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od
      Zmluvy s výslovným súhlasom Kupujúceho spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa Zmluvy Kupujúci spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

    • dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy,

    • dodanie produktu vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo produktu vyrobeného na mieru,

    • dodanie produktu, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

    • dodanie produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol
      po dodaní porušený,

    • dodanie produktu, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní
      neoddeliteľne zmiešaný s iným produktom.

  3. Kupujúci je zodpovedný za prípadné zníženie hodnoty produktov, ktoré reklamuje, ak došlo ku zníženiu hodnoty neopatrným, neodborným alebo zlým zaobchádzaním pri balení produktov na prepravu ku Obchodníkovi alebo skúšaní funkčnosti produktu.

  4. V prípade, ak Kupujúci vráti poškodený produkt, Obchodník má právo vrátiť Kupujúcemu zníženú cenu o výšku náhrady spôsobenej škody na produkte. Pohľadávka Obchodníka na náhradu škody na produkte zanikne započítaním oproti pohľadávke Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. Zvyšnú časť kúpnej ceny vráti Obchodník Kupujúcemu.

  5. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia Formuláru vrátiť Kupujúcemu spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzatvorenou na diaľku, zmluvou uzatvorenou mimo prevádzkových priestorov Obchodníka alebo sdoplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. V prípade ak bol produkt zakúpený so zľavou, Obchodník vráti Kupujúcemu reálnu, ktorá bola Obchodníkom obdržaná.

  1. Obchodník je povinný vrátiť Kupujúcemu spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od celej zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

  2. Obchodník nie je povinný uhradiť Kupujúcemu spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.

  3. Obchodník má právo odstúpiť od Zmluvy ak

    • nie je schopný doručiť objednané produkty Kupujúcemu z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti produktu,

    • uvedená cena produktu je zjavne zlá aneodpovedá skutočnej hodnote produktu,

    • existujú dôvodné pochybnosti oúdajoch Kupujúceho, ktoré sú uvedené v Objednávke.

  4. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho o odstúpení od Zmluvy prostredníctvom elektronických pomôcok a v lehote do 14 dní odo dňa odoslania odstúpenia od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky finančné prostriedky, ktoré od neho obdržal na Kupujúcim určený účet. Kupujúci sa s Obchodníkom môžu dohodnúť aj na inom vrátení finančných prostriedkov.


Článok XIII. Zodpovednosť za vady

1. Informácie o právach Kupujúceho vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady a postup pri reklamácií samostatne upravuje Reklamačný poriadok, ktorý je zverejnený na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka, pričom predstavuje neoddeliteľú súčasť týchto Obchodných podmienok.

Článok XIV. Alternatívne riešenie sporov

1. Kupujúci v postavení spotrebiteľa má právo sa obrátiť so žiadosťou o nápravu na Obchodníka prostredníctvom elektronickej komunikácie na email ahoj@lubene.sk v prípade, ak sa domnieva, že jeho reklamácia nebola vybavená riadnym spôsobom, nie je s reklamáciou spokojný alebo boli porušené jeho práva. Ak Obchodník sťažnosť zamietne alebo na sťažnosť neodpovie v lehote do 30 dní, od kedy mu bola sťažnosť doručená, Kupujúci spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, a to podľa zákona č.391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len „Zákon o ARSS“).

  1. Postup Kupujúceho spotrebiteľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami Zákona o ARSS.

  2. Kupujúci spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu,
    ktorým je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia https://www.soi.sk.

  3. Kupujúci spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho
    riešenia sporov RSO https://commission.europa.eu/topics/consumers_en.

  4. Alternatívne riešenie sporov sa týka iba Zmlúv uzatvorených na diaľku.

  5. Rozhodným právom v prípade vzniku sporu medzi Obchodníkom a Kupujúcim je právo Slovenskej republiky a prípadné spory budú rozhodovať a prejednávať súdy Slovenskej republiky.


Článok XV. Ochrana osobných údajov

  1. Obchodník prijal primerané technické, organizačné apersonálne opatrenia zodpovedajúce spracúvaniu osobných údajov, pričom spracúva osobné údaje v rozsahu, spôsobom a za účelom, ktorý je v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie GDPR“) a zákonom č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

  2. Podmienky spracúvania osobných údajov Obchodník zverejnil na webovom sídle internetového obchodu.

Článok XVI. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka, t.j. dňa 03.11.2024.

  2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo aktualizovať tieto Obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto Obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka. Oznamovacia povinnosť, ktorá vzniká Obchodníkovi v súvislosti s prijatím nového znenia alebo aktualizácie Obchodných podmienok sa pokladá za splnenú dňom zverejnenia podľa predošlej vety.

  3. Ak Kupujúci preukázateľne súhlasí aprijal znenie týchto Obchodných podmienok, uzavretá Zmluva sa spravuje ustanoveniami týchto Obchodných podmienok, pokiaľ sa Kupujúci s Obchodníkom nedohodli inak.

  4. Vzťahy zmluvných strán, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa spravujú právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, ktoré sa vzťahujú na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim. 

  1. Ak Kupujúci a Obchodník uzatvoria písomnú Zmluvu, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

  2. V prípade, ak sa akékoľvek ustanovenie týchto Obchodných podmienok stane neplatným alebo neúčinným, nemá to za následok neplatnosť celých Obchodných podmienok ale iba konkrétneho dotknutého ustanovenia.

 

GDPR | Zásady ochrany osobných údajov

Článok I. Všeobecné informácie

Spracúvanie osobných údajov návštevníkov (ďalej len „Dotknutá osoba“) webového sídla sa riadi v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe údajov, ktorým sa zrušuje smernica 96/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie GDPR“) ako aj s príslušnými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, a to najmä zákonom č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a ostatnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov.

Článok II. Prevádzkovateľ

  1. Prevádzkovateľom je spoločnosť ĽÚBENÉ s.r.o., so sídlom B.Björnsona 139/14, 971 01 Prievidza IČO: 52 898 750, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 39552/R, (ďalej len „Prevádzkovateľ“).

  2. Prevádzkovateľa je možné kontaktovať prostredníctvom elektronických pomôcok na emailovej adrese ahoj@lubene.sk.

  3. Prevádzkovateľ spracúva a určuje prostriedky a účel spracúvania osobných údajov, pričom prostredníctvom týchto Zásad ochrany osobných údajov (ďalej len „Zásady“) informuje Dotknuté osoby o účele spracúvania osobných údajov, spôsobe spracúvania osobných údajov, právach Dotknutých osôb ako aj ďalších dôležitých informáciách súvisiacich so spracúvaním osobných údajov.

  4. Prevádzkovateľ v súvislosti so spracúvaním a ochranou osobných údajov neurčil zodpovednú osobu.


Článok III. Zdroj a získavanie osobných údajov

1. Prevádzkovateľ získava osobné údaje dotknutej osoby priamo od dotknutej osoby, a to prostredníctvom

  • vyplnenia objednávky,

  • inej komunikácií vykonanej medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou sobou,
    • zverejne dostupných zdrojov, ktorými sú verejné registre, evidencie
    a zoznamy.

Článok IV. Účel, právny základ, kategórie spracúvaných osobných údajov a doba uchovávania osobných údajov

  1. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe jeho oprávneného záujmu, a to v súlade s Článkom 6 ods.1 Nariadenia GDPR.

  2. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje vždy v súlade so

    • zásadou zákonnosti,

    • zásadou minimalizácie údajov,

    • zásadou správnosti,

    • zásadou minimalizácie uchovávania,

    • zásadou správnosti,

    • zásadou integrity a dôvernosti,

    • zásadou obmedzenia účelu spracúvania,

    • zásadou zodpovednosti.

  3. Prevádzkovateľ spracúva iba tie osobné údaje, ktoré sú potrebné pre konkrétny účel, a to iba vtedy, ak je na získavanie osobných údajov právny základ.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.b Nariadenia GDPR.

Účel: Prijímanie objednávok, evidencia objednávok.

Skupiny osobných údajov: Bežné osobné údaje ako meno, priezvisko, adresa, miesto podnikania, email, tel. číslo a bankové spojenie.

Uchovávanie: Iba do času uzatvorenia zmluvy, maximálne však 1 rok.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.f Nariadenia GDPR.

Účel: Odpovedania na žiadosti a otázky prostredníctvom elektronických pomôcok.

Skupiny osobných údajov: Meno, priezvisko, email, tel. číslo a všetky údaje uvedené v komunikácií.

Uchovávanie: 60 dní odo dňa doručenia, poprípade do času vybavenia žiadosti alebo otázky.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.a Nariadenia GDPR.

Účel: Sledovanie a meranie návštevnosti na webovom sídle Cielenie  reklám prostredníctvom Cookies.

Skupiny osobných údajov: IP adresa a všetky relevantné údaje o aktivite na webovom sídle.

Uchovávanie: 2 roky odo dňa udelenia súhlasu, poprípade do času odvolania súhlasu.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.a Nariadenia GDPR

Účel: Organizácia súťaží a následné zverejňovanie výsledkov.

Skupiny osobných údajov: Bežné osobné údaje ako meno, priezvisko, adresa, email, tel. číslo, fotografie.

Uchovávanie: 2 roky odo dňa udelenia súhlasu, poprípade do času odvolania súhlasu.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.c Nariadenia GDPR.

Účel: Reklamácie a ich evidencia.

Skupiny osobných údajov: Meno, priezvisko, adresa, email, tel. číslo, bankové spojenie.

Uchovávanie: Pri fyzických osobách 3 doky a pri právnických osobách 10 rokov odo dňa vybavenia reklamácie.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.f Nariadenia GDPR.

Účel: Evidencia uplatnených práv dotknutých osôb a evidencia vybavenia.

Skupiny osobných údajov: Meno, priezvisko, adresa, email, tel. číslo a všetky relevantné údaje pre evidenciu.

Uchovávanie: 5 rokov od konca roku, kedy bolo právo uplatnené.

Právny základ: Článok 6 ods.1 písm.c Nariadenia GDPR.

Účel: Vybavenie uplatnených práv.

Skupiny osobných údajov: Meno, priezvisko, adresa, email, tel. číslo a všetky relevantné údaje pre evidenciu.

Uchovávanie: 5 rokov odo dňa uplatnenia práva.

  1. Prevádzkovateľ zabezpečuje a prijal všetky potrebné opatrenia aby boli všetky osobné údaje dotknutej osoby chránené pred neoprávneným zneužitím.

 

Článok V. Poskytovanie osobných údajov

  1. Prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje dotknutej osoby externým subjektom, ktoré sú Prevádzkovateľovými sprostredkovateľmi, ktoré zabezpečujú pre Prevádzkovateľa služby v oblasti marketingu, vedenia účtovníctva, doručovania, správy webového sídla, online chatu, hostingu a mailhostingu.

  2. Prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje dotknutej osoby aj osobám, ktoré sú v zamestnaneckom pomere s Prevádzkovateľom.

  3. V prípade organizovania súťaží, ktoré organizuje Prevádzkovateľ s iným partnerom, je oprávnený na základe predchádzajúceho súhlasu dotknutej osoby zverejniť fotografický a audiovizuálny záznam na webovom sídle Prevádzkovateľa ako aj jeho partnera.

  4. Ak si dotknutá osoba objedná produkt prostredníctvom internetového obchodu Prevádzkovateľa, príjemcovia osobných údajov sa stáva aj prepravca a prevádzkovateľ online platobnej brány ako samostatný prevádzkovateľ, ale iba v tom prípade, ak si dané spôsoby zvolí dotknutá osoba.

  5. Ďalšími príjemcami osobných údajov dotknutej osoby sú aj spoločnosti ako Google, LLC, Meta Inc., ale to však iba vtedy, ak s tým dotknutá osoba vyslovila súhlas pri návšteve webového sídla Prevádzkovateľa.

  6. Osobné údaje dotknutej osoby môžu byť poskytnuté príjemcom, ktorými sú najmä orgány verejnej moci, ktoré sú oprávnené spracúvať osobné údaje dotknutej osoby v postavení

samostatného prevádzkovateľa. Medzi týchto príjemcov možno zaradiť Úrad na ochranu osobných údajov, Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo súdy.

Článok VI. Prenos osobných údajov

  1. Pri prenose osobných údajov dotknutej osoby do tretích krajín dochádza v prípade spoločnosti Google, LLC, zdôvodu využívania analytických, marketingových služieb a v súvislosti s používaním cookies súborov, spoločnosti Meta Inc. pri komunikácií s Prevádzkovateľom prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram, Whatsapp.

  2. Prevádzkovateľ vykonáva prenos osobných údajov vždy v súlade s právnymi predpismi o ochrane osobných údajov a Prevádzkovateľ si plní všetky povinnosti v súvislosti s prenosom osobných údajov.


Článok VII. Profilovanie a automatizované rozhodovanie

1. Prevádzkovateľ pri spracúvaní osobných údajov dotknutej osoby nevyužíva žiaden spôsob profilovania a osobné údaje dotknutej osoby nespracúva prostredníctvom automatizovaného rozhodovania, pri ktorom dochádza k vyhodnocovaniu dostupných osobných údajov.

Článok VIII. Práva dotknutej osoby

  1.  Dotknutá osoba má v zmysle Nariadenia GDPR nasledujúce práva.

Právo na prístup - Dotknutá osoba má právo na potvrdenie otom, či Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby a právo na prístup ku svojím osobných údajom v tom rozsahu, v ktorom ich Prevádzkovateľ spracúva, na základe podanej žiadosti prostredníctvom elektronických pomôcok.

Právo na obmedzenie - Dotknutá osoba má právo požiadať aby Prevádzkovateľ spracúval osobné údaje iba v dožadovanom obmedzenom množstve.

Právo na opravu - Dotknutá osoba má právo upozorniť Prevádzkovateľa vprípade ak osobné údaje nezodpovedajú reálnemu stavu alebo je potrebné ich aktualizovať a Prevádzkovateľ je povinný osobné údaje bez zbytočného odkladu aktualizovať.

Právo na výmaz - Dotknutá osoba má právo požadovať od Prevádzkovateľa vymazanie osobných údajov, kedy je Prevádzkovateľ na základe takejto žiadosti bez zbytočného odkladu povinný osobné údaje vymazať. Takúto žiadosť nie je povinný dodržať jedine v prípade, ak by v tom Prevádzkovateľovi bránila povinnosť daná právnym predpisom.

Právo na odvolanie súhlasu - Dotknutá osoba má právo udelenie súhlasu na spracúvanie osobných údajov kedykoľvek odvolať.

Právo na prenos údajov - Dotknutá osoba má právo požiadať Prevádzkovateľa aby spracované osobné údaje na základe súhlasu preniesol inému Prevádzkovateľovi.

Právo namietať - Dotknutá osoba má právo namietať spôsob spracúvania osobných údajov. Na základe podania námietky Prevádzkovateľ prestane spracúvať osobné údaje Dotknutej osoby.

Právo na podanie sťažnosti alebo podnetu - Dotknutá osoba môže podať sťažnosť alebo podnet v prípade, ak má pocit, že osobné údaje sú spracúvané v rozpore s platnými a účinnými právnymi predpismi, a to na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava – Ružinov, tel. číslo: 02 3231 3214, statny.dozor@pdp.gov.sk, dataprotection.gov.sk.

  1. Dotknutá osoba musí uviesť v prípade uplatňovania svojich práv na odvolanie súhlasu, namietanie, prenos údajov, výmaz a obmedzenie svoje osobné údaje v podobe meno, priezvisko, adresa a email z dôvodu identifikácie Dotknutej osoby Prevádzkovateľom anásledného vykonania požadovaného úkonu. Bez týchto osobných údajov by Prevádzkovateľ nebol schopný identifikovať Dotknutú osobu.

  2. Dotknutá osoba si môže vyššie uvedené práva uplatňovať v listinnej podobe zaslaním na adresu Prevádzkovateľa uvedenú v Článku II ods.1 alebo v elektronickej podobe zaslaním na emailovú adresu ahoj@lubene.sk.

Článok IX. Platnosť

  1. Tieto Zásady nadobúdajú účinnosť dňa 03.11.2024.

  2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo aktualizovať tieto Zásady. Akékoľvek zmeny týchto Zásad nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia na webovom sídle Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ je povinný vopred informovať Dotknutú osobu o vykonanej zmene alebo aktualizácií Zásad, a to náležitým spôsobom.

 

Prílohy:

Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy

Reklamačný Formulár

Odvolanie súhlasu so spracovaním osobných údajov Dotknutej osoby

 

V Prievidzi 3.11. 2024

Získaj 5€ na svoj prvý nákup odberom ľúbené noviniekOdoberať